niedziela, 5 sierpnia 2018

Warsztaty i szkolenie dla nauczycieli

Podczas moich szkoleń w ramach Erasmus+ poznałam wiele ciekawych platform edukacyjnych, którymi postanowiłam się podzielić z innymi nauczycielami mojej szkoły. Zorganizowałam 3 warsztaty zapoznające chętnych nauczycieli i wychowawców świetlic z platformą QUIZIZZ. Nauczyciele rozwiązywali krótki test, a później tworzyli własny test próbny. Zachęcałam wszystkich do tworzenia własnych quizów do konkretnych lekcji czy zajęć wychowawczych oraz do wyszukiwania i wykorzystywania gotowych quizów w bardzo bogatej bazie. W warsztatach wzięło udział 21 osób. 

Po pewnym czasie, 21 marca, w Dzień Technologii w Edukacji, podczas Rady Pedagogicznej dla całego zespołu nauczycieli przedszkola, szkoły i świetlic, za zgodą pani dyrektor Grażyny Michalczuk, miałam możliwość zaprezentowania wybranych platform edukacyjnych koleżankom i kolegom. Najpierw pani Krystyna Steczkiewicz zapoznała zebranych z naszym erasmusowym blogiem, na którym dzielimy się swoimi wspomnieniami i doświadczeniami pedagogicznymi ze szkoleń językowych i przedmiotowych.
Prezentacja naszego bloga
Blog, Quizizz, Quizlet - ciekawe narzędzia edukacyjne
 Zachęciłyśmy zebranych nauczycieli do czytania, oglądania i komentowania naszego bloga, a na jego przykładzie zaproponowałyśmy tworzenie własnych blogów dla innych projektów, które nauczyciele chcieliby popularyzować sami.

Następnie, przedstawiłam nauczycielom możliwości platformy QUIZIZZ. Najszybciej i najbardziej efektywnie uczymy się na przykładzie, w którym bierzemy aktywny udział. Nauczyciele zostali poproszeni o skorzystanie z własnych smartfonów, zalogowanie się na stronie join.quizizz.com, wybranie sobie nick'a. Wyjaśniłam temat quizu oraz zasady punktacji (dokładność, ale i szybkość).
Quiz wystartował i na dużym ekranie obserwowaliśmy rywalizację. Po chwili wszystko już było wiadomo, tylko trzeba było jeszcze zidentyfikować zwycięzcę. Osoba, która wygrała dostała drobny upominek. 

samouczki na stronie bloga

Okno platformy Quizlet
W skrócie przedstawiłam nauczycielom możliwość wykorzystania bazy quizów i tworzenia własnych. Zachęciłam do obejrzenia krótkiego filmu instruktażowego na podstronie naszego bloga w zakładce "Samouczki do polecanych platform edukacyjnych". Film został utworzony w darmowym programie ScreenCastOmatic, który również przy okazji poleciłam do wykorzystania.
Następnie zapoznałam nauczycieli z platformą QUIZLET, która również daje wiele możliwości uatrakcyjnienia lekcji, aktywizowania ucznia. Jest tam baza zadań i można tworzyć własne zadania. Quizlet daje możliwość uczenia się (lub przygotowania materiału do nauki) poprzez powtarzanie treści do nauki w różnego typu zadaniach. Ta sama treść w  7 wersjach, m.in. memory, rozpoznawanie ze słuchu, gra.

Nauczyciele bardzo się zainteresowali platformą Quizizz, co było widoczne w ankietach ewaluacyjnych, które wypełnili pod koniec szkolenia oraz w liczbie wejść na stronę naszego bloga.
Pani Krysia rozdaje ankiety :-))

Beata Wachnicka
Krystyna Steczkiewicz

1 komentarz:

  1. Za skuteczną metodę nauki j. angielskiego uważam indywidualne kursy językowe - https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kursy-indywidualne/. Z tego powodu, że odbywają się one w małych grupach, prowadzący jest w stanie poświęcić więcej uwagi danym osobom. Jest to niewątpliwie ogromna zaleta tego rodzaju kursów.

    OdpowiedzUsuń

Warsztaty i szkolenie dla nauczycieli

Podczas moich szkoleń w ramach Erasmus+ poznałam wiele ciekawych platform edukacyjnych, którymi postanowiłam się podzielić z innymi nauczyc...