Co osiągnęłam?
Chciałam poznać jak najwięcej praktycznych metod i technik nauczania języka angielskiego z wykorzystaniem minimalnej ilości środków dydaktycznych, co w pracy nauczyciela szkoły szpitalnej prowadzącego zajęcia w grupach wieloklasowych i o różnym poziomie znajomości języka jest bardzo pomocne. Dzięki przebywaniu przez 2 tygodnie jedynie w środowisku anglojęzycznym bardzo rozwinęłam sprawność mówienia i rozumienia ze słuchu, a także wzbogaciłam słownictwo o obecnie używane wyrażenia w języku potocznym. Dzięki wycieczkom, rozmowom z rodziną goszczącą i spotkanymi Brytyjczykami zgromadziłam dużo ciekawych informacji o życiu polityczno-społecznym, kulturowym, systemie edukacji w Wielkiej Brytanii.
W kursie uczestniczyły 4 osoby: nauczycielki ze Słowacji, Litwy, Łotwy i ja z Polski.
Nasz nauczyciel Micheal |
Mała grupa, wyrównany poziom znajomości angielskiego oraz otwartość i świetne przygotowanie metodyczne wykładowcy sprawił, że podczas zajęć prowadziliśmy ożywione dyskusje, które trwały dalej podczas przerwy na lunch i często po zajęciach.
fascynatory - nakrycie głowy dam |
Colchester ladies |
Przez 4 dni miałyśmy możliwość obserwacji zajęć w szkole podstawowej, ponadpodstawowej i średniej. Obserwacja pracy nauczycieli i uczniów, ich warsztatu i metod pracy dostarczyła wielu refleksji szczególnie na temat wartości pracy metodą projektu, korelowania przekazywanych treści z praktycznym życiem, zwracania uwagi na motywowanie, aktywizowania uczniów oraz podnoszenia ich samooceny
LEXDEN PRIMARY SCHOOL
W szkole podstawowej uczą się dzieci od 5 do 11 roku życia. wszystkich przedmiotów poza językiem obcym uczy jeden nauczyciel, który łączy różne treści w blokach wieloprzedmiotowych. Jeżeli w klasie są dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasie jest również nauczyciel wspomagający. Nie ma klasyfikacji i stopni. Wszystkie dzieci przechodzą do następnej klasy. Nawet najsłabsze dzieci nie boją się zadawać pytań ani odpowiadać na nie. Zawsze uzyskują pozytywne wzmocnienie np. rozumiem co masz na myśli, ale może posłuchajmy ..
Nauczyciel w klasie bardzo różnicuje zadania w zależności od możliwości dziecka. Zdolniejsze dzieci pomagają słabszym. Nauka przebiega często metodą projektu z naciskiem na praktyczne umiejętności i zastosowanie nabytej wiedzy.
Podczas przerwy nauczyciel czyta dzieciom książkę |
Duży nacisk kładziony jest na wychowanie, wzajemną pomoc, wiarę we własne możliwości i bezpieczeństwo.
STANWAY SECONDARY SCHOOL
Do secondary school chodzą uczniowie w wieku 11-16 lat. Kończy się ona państwowym egzaminem (GCSE).
Na większości przedmiotów uczniowie pracują w grupach. Mają również bardzo praktyczne zajęcia: gotowanie, szycie, stolarstwo.
Nauczyciele przykładają ogromną wagę do zwiększania motywacji, wiary w swoje możliwości
i samooceny ucznia.
Nauczyciel różnicuje zadania dla uczniów słabszych i bardziej zdolnych |
Nauczyciel sprawdzając pracę ucznia daje mu konkretne wskazówki co poszło dobrze, a co należy poprawić |
Uczniowie są zachęcani do refleksji nad tym czego się uczyli |
Aby zachęcić uczniów do czytania, każdy nauczyciel na drzwiach swojej klasy umieszcza tytuły książek, które ostatnio przeczytał. Uczniowie mogą pożyczać książki od nauczycieli i rozmawiają
o nich.
Bal na zakończenie szkoły - PROM
Uczniowie prześcigają się pomysłami czym przyjechać na szkolny bal.....
Kreacje
THE SIXTH FORM COLLEGE (16-18 lat)
Dodaj napis |
COLCHESTER uznane za najstarsze miasto w Wielkiej Brytanii założone przez Rzymian
Mury otaczające miasto |
Zamek Colchester |
Ależ tam musiało być ciekawie!!!???
OdpowiedzUsuńZaciekawiły mnie te kursy. Duża ilość zdjęć daje wyobrażenie o tych bardzo ciekawych miejscach, zajęciach i kulturze. Bardzo interesujące
OdpowiedzUsuńKurs dla wybrańców.Bardzo podobają mi się sposoby motywowania uczniów oraz starania nauczycieli o wszechstronny rozwój podopiecznych. Tak wyglądają bardzo dobre szkoły. Uczmy się od najlepszych.
OdpowiedzUsuń