Teaching English with minimal resources

W dniach 11 do 24 czerwca 2017 roku uczestniczyłam w kursie metodycznym dla nauczycieli języka angielskiego w Colchester , w Anglii.

Co osiągnęłam?
Chciałam poznać jak najwięcej praktycznych metod i technik nauczania języka angielskiego z wykorzystaniem  minimalnej ilości środków dydaktycznych, co w pracy nauczyciela szkoły szpitalnej prowadzącego zajęcia w grupach wieloklasowych i o różnym poziomie znajomości języka jest bardzo pomocne. Dzięki przebywaniu przez 2 tygodnie jedynie w środowisku anglojęzycznym bardzo rozwinęłam sprawność mówienia i rozumienia ze słuchu, a także wzbogaciłam słownictwo o obecnie używane wyrażenia w języku potocznym. Dzięki wycieczkom, rozmowom z rodziną goszczącą i spotkanymi Brytyjczykami zgromadziłam dużo ciekawych informacji o życiu polityczno-społecznym, kulturowym, systemie edukacji w Wielkiej Brytanii.

W kursie uczestniczyły 4 osoby: nauczycielki ze Słowacji, Litwy, Łotwy i ja z Polski.





Nasz nauczyciel Micheal


Mała grupa,  wyrównany poziom znajomości angielskiego oraz otwartość i świetne przygotowanie metodyczne wykładowcy sprawił, że podczas zajęć prowadziliśmy ożywione dyskusje, które trwały dalej podczas przerwy na lunch i często                                                                                         po zajęciach.



fascynatory - nakrycie głowy dam 
Colchester ladies

Przez 4 dni miałyśmy możliwość obserwacji zajęć w szkole podstawowej, ponadpodstawowej i średniej. Obserwacja pracy nauczycieli i uczniów, ich warsztatu i metod pracy dostarczyła wielu refleksji szczególnie na temat wartości pracy metodą projektu, korelowania przekazywanych treści z praktycznym życiem, zwracania uwagi na motywowanie, aktywizowania uczniów oraz podnoszenia ich samooceny



LEXDEN PRIMARY SCHOOL


W szkole podstawowej  uczą się dzieci od  5 do 11 roku życia. wszystkich przedmiotów poza językiem obcym uczy jeden nauczyciel, który łączy różne treści w blokach wieloprzedmiotowych. Jeżeli w klasie są dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasie jest również nauczyciel wspomagający. Nie ma klasyfikacji i stopni. Wszystkie dzieci przechodzą do następnej klasy.  Nawet najsłabsze dzieci nie boją się zadawać pytań ani odpowiadać na nie. Zawsze uzyskują pozytywne wzmocnienie np. rozumiem co masz na myśli, ale może posłuchajmy ..
Nauczyciel w klasie bardzo różnicuje zadania w zależności od możliwości dziecka. Zdolniejsze dzieci pomagają słabszym.  Nauka przebiega często metodą projektu z naciskiem na praktyczne umiejętności i zastosowanie nabytej wiedzy.


Podczas przerwy nauczyciel czyta dzieciom książkę


Duży nacisk kładziony jest na wychowanie, wzajemną pomoc, wiarę we własne możliwości i bezpieczeństwo.















STANWAY SECONDARY SCHOOL

Do secondary school chodzą uczniowie w wieku 11-16 lat. Kończy się ona państwowym egzaminem (GCSE). 





Na większości przedmiotów uczniowie pracują w grupach. Mają również bardzo praktyczne zajęcia: gotowanie, szycie, stolarstwo.



Nauczyciele przykładają ogromną wagę do zwiększania motywacji, wiary w swoje możliwości
 i samooceny ucznia.

                                                                                          










                                   
Nauczyciel różnicuje zadania dla uczniów słabszych
i bardziej zdolnych




Nauczyciel sprawdzając pracę ucznia daje mu konkretne wskazówki
co poszło dobrze, a co należy poprawić



Uczniowie są zachęcani do refleksji
nad tym czego się uczyli















Aby zachęcić uczniów do czytania, każdy nauczyciel na drzwiach swojej klasy umieszcza tytuły książek, które ostatnio przeczytał. Uczniowie mogą pożyczać książki od nauczycieli i rozmawiają 
o nich.



Bal na zakończenie szkoły - PROM

Uczniowie prześcigają się pomysłami czym przyjechać na szkolny bal.....

  

 



Kreacje                                                                 



 

                                                                                            

 



THE SIXTH FORM COLLEGE (16-18 lat)  



Nauka kończy się egzaminami A-levels
po których można iść na studia


Po każdym zajęciach lekcyjnych uczniowie oceniają w jakim stopniu przyczyniły się one do poszerzenia ich  wiedzy, czy treści były zrozumiałe (kciuk w górę), średnio (w bok) i niezrozumiałe (w dół). Uczniowie nie boją się powiedzieć, że nie rozumieją. Nauczyciel traktuje te wiadomości jako sygnał co i z kim musi jeszcze poćwiczyć

Poza obowiązkowymi zajęciami uczniowie mogą wybierać zajęcia teatralne, muzyczne, projektowania, malarstwa.

 


                                                                             
Dodaj napis
COLCHESTER uznane za najstarsze miasto w Wielkiej Brytanii założone przez Rzymian
Mury otaczające miasto


Zamek Colchester



3 komentarze:

  1. Ależ tam musiało być ciekawie!!!???

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiły mnie te kursy. Duża ilość zdjęć daje wyobrażenie o tych bardzo ciekawych miejscach, zajęciach i kulturze. Bardzo interesujące

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurs dla wybrańców.Bardzo podobają mi się sposoby motywowania uczniów oraz starania nauczycieli o wszechstronny rozwój podopiecznych. Tak wyglądają bardzo dobre szkoły. Uczmy się od najlepszych.

    OdpowiedzUsuń

Warsztaty i szkolenie dla nauczycieli

Podczas moich szkoleń w ramach Erasmus+ poznałam wiele ciekawych platform edukacyjnych, którymi postanowiłam się podzielić z innymi nauczyc...