Oprócz punktów pojawiają się śmieszne obrazki w stylu "popraw się" lub "jesteś najlepszy". |
Uczniowie otrzymują punkty a nauczyciel widzi na bieżąco ranking oraz otrzymuje na koniec raport w postaci pliku excela, który pozwala się zorientować, które pytania i którym osobom sprawiały problemy. Narzędzie to daje możliwość większego zaangażowania uczniów podczas zdobywania wiedzy, a dla nauczyciela może być wspaniałym narzędziem na wstępne ocenienie wiedzy uczniów, np. na początku nowego działu lub na końcu, jako ewaluacja.
Przedstawiam wskazówki, jak używać platformy edukacyjnej QUIZIZZ.COM w formie filmu utworzonego w darmowym programie ScreenCastOmatic: Jak korzystać i tworzyć własne quizy?
Widok strony startowej platformy quizizz |
Bardziej znanym w Polsce narzędziem jest KAHOOT!, ale ja osobiście polecam QUIZIZZ. Podobną i równie ciekawą platformą do tworzenia quizów i testów, którą poznałam podczas kursu jest SOCRATIVE.
Lekcja informatyki w ramach Tygodnia Kodowania
Platformę Quizizz przetestowałam już w październiku na lekcji w ramach Tygodnia Kodowania, w której nasza szkoła bierze udział już od kilku lat. (Projekt „Code
Week Polska”, który jest częścią Europejskiego Tygodnia Kodowania a ma na celu popularyzację umiejętności
programowania jako niezwykle ważną dla przyszłości rynku pracy.) codeweek.euMieliśmy też wtedy gości z firmy Samsung, która 3 lata temu ufundowała nam bardzo nowoczesną pracownię komputerową wraz z ogromnym dotykowym ekranem LCD. Gościom również spodobała się nauka poprzez Quizizz i chętnie brali w niej udział na prywatnych smartfonach.
Widok utworzonego quizu przed udostępnieniem uczniom |
Widok utworzonego przeze mnie quizu na temat bezpiecznego korzystania z Internetu |
- Najpierw uczniowie zostali zapoznani z tematem lekcji "Poznajemy platformę Quizizz. Programujemy w Scratch w ramach Tygodnia Kodowania."
- Następnie uczniowie zapoznali się z quizem z platformy Quizizz i zasadami punktacji (prawidłowa odpowiedź i szybka). Pierwszy quiz "Startowy" został przygotowany na rozgrzewkę i zawierał bardzo proste pytania w stylu "Który owoc jest najbardziej polski?: banan, granat, jabłko, pomarańcza. Po swojej odpowiedzi uczniowie widzieli właściwą odpowiedź i losowy komentarz pochwalający lub zachęcający do poprawy.
Praca z quizem |
Okno quizu z pytaniem - wszyscy się bardzo starają ... |
- Po rozgrzewce, uczniowie sprawdzili się w trudniejszym teście z 10 pytaniami z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu. Wyniki rankingu na bieżąco wyświetlały się na dużym ekranie. Na koniec obejrzeliśmy wyniki i sprawdziliśmy, które pytanie sprawiało najwiecej trudności. Uczeń, który zdobył najwięcej punktów otrzymał nagrodę w postaci długopisu i notesu.
- Następnie wyświetliłam uczniom krótką prezentację związaną z Tygodniem Kodowania, wyjaśniliśmy sobie pojęcia związane z programowaniem.
- Przypomniałam zasady korzystania z programu Scratch. Zadaniem uczniów było utworzenie krótkiej animacji z wybranymi postaciami, które będą w dowolny sposób zachęcać do programowania. Dla ułatwienia zaprezentowałam przykładową animację.
- Po około 15 minutach uczniowie zaprezentowali swoje prace. Omówiliśmy problemy pojawiające się podczas pracy.
- Na zakończenie lekcji, uczniowie otrzymali drobne gadżety związane z Mistrzami Kodowania i zostali zachęceni do korzystania ze strony http://mistrzowiekodowania.samsung.pl/
Przykładowy plik |
sterowanie robotem |
Beata Wachnicka
Dzieki za bardzo przystepny "samouczek". Tez miałam omówienie tych swietnych narzedzi na kursie na Malcie. Widziałam praktyczne zastosowanie w szkołach podczas kursu w Colchester. Uczniowie to lubią, ożywia zajęcia, będziemy stosować!
OdpowiedzUsuńNaprawdę ciekawe i bardzo przystępne narzędzia edukacyjne do tworzenia quizów, testów dla każdej grupy wiekowej. Wskazówki to świetny pomysł dla niepewnych w świecie komputerów. Ja będę korzystać :)
OdpowiedzUsuń